Kitap Okumak Gerek - Kızlar ve Yıldızlar

İyi ki vardın Peyami Safa..

Ölmeden önce yapılacaklar listemde yer alan "en sevdiğin yazarın tüm kitaplarını oku" maddesinin üzerini çizmenin mutluluğunu yaşayalı çok olmuşken Ötüken Neşriyat yeni Peyami Safa romanları ile hayatıma yine bir heyecan kıvılcımı çaktı. 

"Aşk meselesinde hiçbir şey tecrübenin yerini alamaz" cümlesi ile ana karakterin yan karakterlere empatisiyle başlıyor roman. Esasen mesele ne olursa olsun hiçbir şey tecrübenin yerini almıyor bu hayatta. Uzun zamandır aradığım ama haber alamadığım bir dostun sesini duymuş gibi hissettim okurken.

Her zamanki gibi konuya değinmeyeceğim. Klasik bir Peyami Safa eseri, diğer romanlarından farklı bir meseleyi ele alış tarzı. Belki de en çok bu nedenle seviyorum okumayı.

Kitap kapağı orjinal yayında kullanılan görselin uyarlamasıyla tasarlanmış. Hafta dergisinde 1951 yılı Ağustos ayında ilk yayının ardından 125 sayı ile 1952 yılı Şubat ayında roman tamamlanmış. Orjinale sadık mı kalınmalıydı, bambaşka bir kapak tasarımı mı yapılmalıydı diye bana sorsalar bambaşka bir tasarım yapılmalıydı derdim zira kapağı sürekli ters çevirdim gözüm görmesin diye. 

Sonuç olarak kitap okumak gerek..




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Okumak Gerek - Şimşek

Sevgi Kürsüsünden Yazar Beyanı