Peter Pan Ölmeli - John Verdon (Kitap Okumak Gerek)


Amerikalı Yazar John Verdon'ın son kitabı "Peter Pan Ölmeli" ile karşınızdayım. Kitap ile ilgili yorumuma geçmeden önce yazarın diğer kitapları ve kitabın künyesine bir göz atalım.

Yazarın en büyük özelliği, kitaplarına bulduğu akılda kalıcı isimler bana göre. Yaratmış olduğu "Dave Gurney" karakteri serinin ilk kitabından itibaren okuyucusunu şaşırtmaya devam ediyor. Aktif görevde bulunduğu yıllarda, büyük başarılara imza atan bir polis dedektifinin, emeklilik sonrası da zor cinayetleri bulmaca çözer gibi zevkle çözmeye devam ettiğine tanık oluyoruz okurken. "Siz bir de beni görev başında görmeliydiniz" diyor adeta bizlere hayali karakterimiz. 

Yazar;
Aklından Bir Sayı Tut
Gözlerini Sımsıkı Kapat,
Şeytanı Uyandırma, ve son olarak beklenen kitabı
Peter Pan Ölmeli ile sevenlerinin yüzünü güldürdü.

Ben de "sevdiğin bir yazarın tüm kitaplarını oku" yazan dilek listemde bir yazarın daha üzerini çizmiş oldum :)

Koridor Yayınlarından okuyucusu ile buluşan kitap; polisiye, suç, gerilim kategorilerinde yer bulan bir roman ve 523 sayfa. 

Kapak tasarımı serinin diğer kitaplarına benzer şekilde siyah beyaz ve akılda kalıcı, imza niteliğinde her zamanki gibi.

Şimdi gelelim benim yorumuma. Buradan sonrası spoiler*** içerir şimdiden uyarayım.


*
*
*SPOILER*
*
Serinin belkide en muhteşem kurgusu, en acımasız şekilde heba edilmiş bana göre. Madeleine'nin horozu, tavuklar için kurulmasını istediği kümes baştan sonra tekrar tekrar işlenerek beni benden aldı. Verdon sanırım burada eşine gönderme yapıyor. Ve muhteşem bir sisteme sahip, enteresan bir geçmişle bütünleştirilmiş bir seri katil nasıl olur da farazi düşüncelerle öldürülür aklım almıyor. Olayın çözümlemesi neden yapılmadı ve neden Carl'ın ailesinin akibetinden kitabın sonunda bahsedilmedi. 

Kyle ile Gurney'in ilişkisinin biraz daha yoluna girmesi, ayrıca Gurney'in kaza sonucu hayatını kaybeden oğlunun akıbetinin bu kitapta işlenmesi, eski kitaplarla bağlantıyı güçlendirse de, 50.bölüme kadar gayet monoton gelişen olaylar ve horoz-tavuk sorunsalı aklıma geldikçe sinirlerimi bozuyor. 

Serinin en sıkıldığım ve gizemli-kuvvetli bir karakterin heba edilmesine en çok hayret ettiğim kitabıydı.

Sonuç olarak beğenmedim ama bu sonraki kitapları okumayacağım anlamına gelmiyor :) 

Yeni bir kitaba başladım bile :) 

Sevgilerimle.. 

   

Yorumlar

  1. Özellikle Aklından Bir Sayı Tut'u ben de çok merak etmiştim. Benim de okunacaklar listemde. Artık ne zaman fırsat olursa :) Keyifli okumalar canım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Okumak Gerek - Şimşek

Kitap Okumak Gerek - Kızlar ve Yıldızlar

Sevgi Kürsüsünden Yazar Beyanı