Kröyçer Sonat / Tolstoy

Rus Edebiyatında en sevdiğim isimlerden biri olan Tolstoy'un, çok değişik yorumlarla büyük etki yaratan romanı Kröyçer Sonat (Kroyçer Sonat) ı nihayet okuma fırsatı buldum. 


Nihal Yalaza Taluy'un çevirisiyle Varlık Yayınlarının 4. baskısını okuduğum roman, son söz ile birlikte 100 sayfa. 


Kitabın içeriğinden kısaca bahsetmek gerekirse, bir tren yolculuğu sırasında, yolculardan birisi başından geçen olayları, kendi düşünceleri, hayata bakış açısıyla, en ince detaylarına kadar yolculardan bir diğerine anlatmakta. Kitabı okuduktan sonra son sözü 2 defa okudum. En az roman kadar etkileyiciydi.

Romanın ana karakterinin hissettiği, düşündüğü ve uygulamaya geçirdiği her ne varsa öyle incelikle aktarılmış ki okuyucuya, anlatılan şeyin ahlaki ve insani boyutunu düşünmek bir yana, yazarın kaleminin kuvveti hayranlık uyandırdı bir kez daha.

Tolstoy'u hakikaten çok seviyorum. Romanı okuduktan sonra ele alınan toplumsal ve bireysel konuları uzun uzun düşünmeden edemedim. Doğru veya yanlış olarak nitelendirmek, okuyucunun tamamen yetiştirilme şekli, dini ve sosyal yaşantısı, eğitim seviyesi, ahlaki bakış özelliklerine göre değişecektir. Yani romanın içeriği ile ilgili eleştiriler veya takdir duygusu tamamen sizin hayata bakış açınıza göre vücut bulacaktır. Bu nedenle içerik ile ilgili yorum yapmaktan ziyade üsluptan bahsetmeyi uygun gördüm.  

En sevdiklerim arasına giren bu romanı edebiyat severlere mutlaka tavsiye ederim...

Kitabı okuyup düşüncelerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum :) Sevgilerimle..

Yorumlar

  1. Tolstoy insanlığı insanlığa öğreten insan evladı. Zorunlu ders gibi okutulmalı. Ben "İnsan Ne İle Yaşar"ını sürekli okurum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de baş ucu kitaplarımdandır İnsan Ne İle Yaşar :)

      Sil
  2. ben bu romanı hiç duymadım .. benim de sevdiğim yazarlandan olmasına rağmen. :))
    varlık yayınları olduğuna göre eski bir kitap galiba.. varlık yayınları daha devam etmiyor değil mi yanlış bilmiyorum umarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Varlık ın akibetinden habersizim ben de, kitabı da daha önce duymuştum ama adını bile telaffuzda zorlandığım için gözüm korkmuştu ince olmasına rağmen :)

      Sil
  3. ben bu yazıyı okumuştum. yorum da yazmıştım sanki. ulaşmadı mı acaba ? :)
    tolstoy u ben de çok severim.
    bu kitabı bulmak pek kolay değil ama. yeni baskıları var mı ki?
    selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok geç girdim bloga iki yorumu da aynı anda yayınladım o yüzden benim hatam :) Farklı yayın evlerinden yeniden yayınlanmış mutlaka tavsiye ederim :) Bulmakta sıkıntı yaşarsanız bana haber verin size gönderebilirim :)

      Sil
  4. tolstoy çok severim. bu romanı da güzel ivit :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin, ne zamandır uğramadım senin bloguna, hemen geliyorum :)

      Sil
  5. biliyo musun şiir kitabısım çıktıı yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa duymadım hiç, gerçi blogu çok ihmal ettim ondan :) hayırlı olsun, şiir de yazdığını bilmiyordum, şiir yazmak zor zanaat tebrik ederim :) okuyucusu bol olsun :)

      Sil
  6. o zaman bak benim müzik başlığında bi gez bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı anda yazmışız :) sen bu yorumu yazarken ben senin müzik listenden bir şarkı seçip dinlemeye başlamıştım :)

      Sil
  7. a bak sağ üstte benim kitaplar için bi instagram hesabı açtı bi blog arkadaşımız yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gördüm gördüm :) şimdi bakacağım kurcalayacağım :)

      Sil
  8. Tolstoy'u ben de severim ama uzun zamandır Rus edebiyatı / Klasikler okumamıştım. Madem bu kadar beğendin aklımda olsun benim de :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Okumak Gerek - Şimşek

Kitap Okumak Gerek - Kızlar ve Yıldızlar

Kitap Okumak Gerek : Şimşek - Peyami Safa