Mimlendim :) Konumuz Kitaplar


Yeni blogumun ilk mimi ile karşınızdayım. Bazen çok enteresan bazen çok tuhaf bazen de çok yaratıcı sorular çıkabiliyor mimlerden. Bu defa şansıma en sevdiğim konu ile ilgili sorular geldi. Mimi gönderen de sevdiğim bir blog yazarı olunca pek mutlu oldum :)

Sorular ve cevaplar :)

1- Çok kitaptan oluşan seriler mi ya da tek kitaplar mı?

Seri kitaplar beklentileri yüksek tutmanıza neden oluyor. Bu durum da yazarın yaratıcılığını sorgulamama yol açıyor. Bu defa ilki kadar başarılı mı, ikincisi gibi bir sürpriz olacak mı diye diye kitaptan zevk alamıyorum :) Bu nedenle tek kitaplar benim için daha kıymetli. Ama sevdiğim yazarların tüm kitaplarını okumaya gayret ediyorum yine de. 

2- Sadece kadın yazarları mı yoksa erkek yazarları mı okumak?

İşte bu da mimlerdeki tuhaf sorulardan payımıza düşen bir soru :) Bu tamamen toplumun her karesinde gözümüze sokulan cinsiyet kavramına güzel bir örnek olmuş. Okurken din, dil, millet ayrımı yapmadığım gibi, cinsiyet ayrımı da yapmıyorum.  

3- Kitapçıya gidip kitap almak mı, internet üzerinden kitap almak mı?

Artık internetten kitap almak daha hesaplı geliyor, saatlerce bilgisayar başında kitap inceleyip, yorumlara bakıp, kitap seçiyorum. Bu nedenle internet daha cazip hale geldi benim için.

4- Film olan kitapları mı dizi olan kitapları mı?

Film ya da dizi izledikten sonra çok sevsem de kitabı okuyamıyorum. Aynı tadı yakalayamıyor insan. Eğer önce kitabı okuduysam da kesinlikle filmi / diziyi izlemiyorum. Kafamda canlandırdığım karakterler bana yetiyor :)

5- Günde 5 sayfa okumak mı yoksa haftada 5 kitap mı?

İkinci tuhaf sorumuz da geldi :) Bu işin bir sınırı mı olur, günde 10 sayfa 5 sayfa kitap okumadan uyumam der mi insan? Ya da haftalık aylık kitap kotası yapılır mı hiç? Bazı yazarlar öyle sürükleyici ele alıyorlar ki konuyu sabaha kadar kitabı elimden bırakamıyorum. Ama hiç bir zaman şu kadar sürede şu şekilde kitap okumalıyım ya da okurum diyenlerden olmadım :)

6- Profesyonel bir yazar olmak ya da profesyonel bir yorumcu olmak?

Keşke her dileyen profesyonel yazar olabilse ama profesyonel okuyucu olabildim mi bilmiyorum ama en sevdiğim şeylerden biri kitap okumak.

7- En sevdiğiniz 20 kitabı tekrar tekrar okumak mı yoksa her gün daha önce okumadığınız yeni bir kitabı okumak mı?

Ben sevdiği kitapları tekrar tekrar okuyan ve doymak bilmeyen bir açlıkla yeni bir kitap görünce gözleri dönen sevinç çığlıkları atanlardanım. Her iki seçenek de kabulümdür :)

8- Kütüphanede çalışmak mı kitap satıcısı olmak mı?

İkisi de harika olurdu.

9- Favori türünüzden kitaplar okumak mı yoksa favori türünüz hariç diğer her türden kitaplar okumak mı?

Eskiden sevdiğim türlerden başka bir türe geçiş yapmayı aklımın ucundan bile geçirmezdim ama şimdi ne bulursam okuyorum ve kendime geç kaldığım için kızıyorum.

10 - Sadece fiziksel kitap kopyalarını okumak mı yoksa sadece e-kitap okumak mı?

Hiç e-kitap okumadım, okumayı da düşünmüyorum.

Sevgili Şahin Shirin Erdem e bu güzel mim için teşekkür ederim. İsmi gibi keyif veren blogunu merak edenler için tıkkk tıkkk.

Kitap okuyan insan candır...

Sevgilerimle...

Yorumlar

  1. dur sen görürsün mimlerim seni çok ben :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. Çok tatlı cevaplar. Özellikle ikinci sorunun cevabı harika olmuş. Tokat gibi yapıştır mış sınız..:) internetten alışveriş için hangi siteyi kullanıyorsun?
    D&r dan denedim. Defalarca dönüp dolaşıp aynı şeyi sorunca sıkıldım bıraktım. Ilk denemem başarısız oldu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli bir mimdi benim için :) Teşekkür ederim size.

      2. soru evet böyle sorular biraz sinirlendiriyor beni. Bence cinsiyet, millet, din vs. değil yazarı yazar yapan kaleminin kuvvetidir. Soru güncel dil mi yoksa karmaşık kelimelerle kurgulanmış klasik eserler mi olsa daha zekice olabilirdi mesela :)

      Farklı bir çok siteyi dolaştıktan sonra D&R da karar kıldım. İndirimleri güzel oluyor bir de kısa zamanda geliyor kitaplar. Aradığım pek çok kitabı da kolayca bulabiliyorum. Diğer sitelerle bazı sıkıntılar yaşadım.

      Siz aradığınız kitabı bulmakta mı sıkıntı yaşadınız? Ben bulamayınca aradığım kitabın yayın evi ile iletişime geçiyorum :)

      Sil
  3. İkinci sorunun cevabına ba-yıl-dımmm! (:
    Bence kitaplar kitap olarak kalsın hayallerimde daha güzel karakterler heheh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Aslıcım :) Sen bu mimi cevaplamış mıydın? Cevaplamadıysan senin cevaplarını da görmek isterim :)

      Bence de :) Ben filmlerden daha güzel şekiller veriyorum hayallerimde :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Okumak Gerek - Şimşek

Kitap Okumak Gerek - Kızlar ve Yıldızlar

Kitap Okumak Gerek : Şimşek - Peyami Safa